Meest gestelde vragen


Frequently Asked Questions


Hieronder vindt u de 10 meest gestelde vragen aan Minigadgets.nl. Het antwoord staat onder de vraag geformuleerd.

1.   Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
2.   Wat is de levertijd van mijn bestelling?
3.   Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
4.   Hoe kan ik mijn bestelling laten verzenden en wat kost het?
5.   Kan ik artikelen ruilen of retourneren?
6.   Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
7.   Hebben jullie een actuele voorraadstatus op de website?
8.   Heb ik garantie op mijn artikelen?
9.   Is mijn persoonlijke informatie hier veilig?
10. Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil deze wijzigen. Kan dat?
Ik heb een vraag die niet hier in deze F.A.Q. wordt behandeld.


1. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt betalen via Bank-overschrijving, PayPal, iDeal, Klarna (Alleen Nederland) en MisterCash (Alleen België).

Bankoverschrijving:
U krijgt via deze betaalwijze een factuur te zien die u kunt uitprinten. Nadat u uw bestelling heeft gedaan dient u het bedrag binnen 5 dagen over te maken naarRabobank Rekeningnummer: IBAN number: NL89 RABO 0143379100 t.n.v. Minigadgets.nl. Vergeet niet het bestelnummer (in de factuur) te vermelden.

PayPal:
U kunt ook met PayPal betalen, nadat u besteld heeft wordt u doorverwezen naar de PayPal webpagina waar u de door uw bestelde artikelen kunt afrekenen. U dient wel een PayPal account te hebben. Voor het betalen via PayPal brengen wij € 1,19 aan kosten in rekening.

iDeal:
iDEAL is een gezamenlijk initiatief van Rabobank, SNS Bank, Fortis, ABN AMRO en ING Bank. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Let op: houdt uw bankpas en eventuele identificatiemethode zoals de ABN AMRO e.dentifier of Rabobank Random Reader / Scanner bij de hand.

Na elke betaling met iDEAL ziet u een bevestiging die u kunt afdrukken.
Ook binnen internetbankieren en op uw rekeningafschrift is elke betaling met iDEAL zichtbaar.

2. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De bestelde producten worden binnen 24 uur na ontvangst van uw betaling verzonden, mits deze op voorraad zijn. Meestal wordt de bestelling dan binnen 1 à 2 werkdagen afgeleverd door PostNL.

3. Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Alle  bestellingen worden verzonden via PostNL. PostNL is verantwoordelijk voor de bezorging, meestal gebeurd dit binnen 1 à 2 werkdagen nadat de bestelling bij ons is afgehaald. Als maximum hanteerd PostNL een levertijd van 5 werkdagen.
Als de bestelling niet door de brievenbus past en u niet thuis bent bij aflevering, wordt de bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden. Indien u ook deze aflevering mist, kunt u de bestelling nog twee weken ophalen op het postkantoor. Er wordt altijd een handtekening voor ontvangst gevraagd door de postbode.

4. Hoe kan ik mijn bestelling laten verzenden en wat kost het?
U kunt kiezen voor onverzekerde verzending, aankomst verzekerde verzending(verzending via PostNL Pakketpost) en geheel verzekerde verzending.

Onverzekerde verzending:
Bij onverzekerde verzending (NL: € 2,95; België: € 3,95) draagt u zelf de verantwoordelijkheid met betrekking tot de al dan niet aangekomen producten. Mocht er dus een product niet aankomen of transportschade opgelopen hebben, dan ligt de verantwoordelijkheid bij u.

PostNL Pakketpost:
Wij bieden u ook de mogelijkheid te kiezen voor PostNL Pakketpost (€ 8,95). Hierbij dragen wij alleen de verantwoordelijkheid dat de bestelling bij u aan komt, hierbij is de inhoud niet verzekerd.
Hierbij zal uw bestelling worden verzonden met pakketzegel. Hierbij zit een Track&Trace barcode en kunt u zien waar het pakket zich bevind.

Verzekerde verzending:
U heeft ook de mogelijkheid om te kiezen voor verzekerde verzending (€ 10,95). Mocht de bestelling dan niet aankomen of een product heeft transportschade opgelopen, dan ligt de verantwoordelijkheid bij Minigadgets.nl. Hierbij zal uw bestelling worden verzonden met pakketzegel. Hierbij zit een Track&Trace barcode en kunt u zien waar het pakket zich bevind.

5. Kan ik artikelen ruilen of retourneren?
Na ontvangst van uw bestelling heeft u ten allen tijden het recht om uw aankoop, zonder opgaaf van reden, binnen 7 dagen ongedaan te maken. U kunt bij klantenservice@minigadgets.nl een retourformulier aanvragen. U krijgt daarop z.s.m. een bevestiging, waarna u de artikelen retour mag sturen met ingevuld retourformulier.

De producten moeten in de originele onaangebroken verpakking zitten. Houdt u er rekening mee dat u zelf de kosten voor het retoursturen draagt. Ongefrankeerde retourzendingen worden niet in behandeling genomen. Na ontvangst zullen wij u een nieuw exemplaar sturen of het aankoopbedrag van de goederen zal aan u terugbetaald worden, afhankelijk van uw keuze.
De artikelen die u retour wilt sturen kunt u ook in dezelfde envelop versturen waarin u de bestelling heeft ontvangen. Plak deze dan dicht en zet er 'Retour Afzender' op en u hoeft er geen postzegels op te plakken.

Wij kunnen de producten ook omruilen, u kunt dit aangeven op het retourformulier.

Wanneer u artikelen wilt ruilen of retourneren, zonder dat het artikel defect is, dan kunt u de order/verzendkosten niet terug krijgen.

Bestellingen worden met de hoogst mogelijke zorgvuldigheid verwerkt en verzonden. Er kan echter altijd iets fout gaan. Mocht u goederen geleverd krijgen die u niet besteld heeft, meld dit dan via de online klantenservice (klantenservice@minigadgets.nl).

6. Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
De getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

7. Hebben jullie een actuele voorraadstatus op de website?
Bij elk product in de shop staat een voorraadstatus vermeldt. In veel gevallen staat er een groen vinkje, dat wil zeggen dat het artikel op voorraad is en binnen 24 uur na ontvangst van uw betaling wordt verzonden.
Wanneer er een rood kruisje staat, dan is het artikel niet op voorraad. In sommige gevallen kunt u dit artikel wel bestellen, houdt dan rekening mee met een langere levertijd.

Als er door leverproblemen vertraging optreedt ontvangt u hiervan via e-mail bericht.

8. Heb ik garantie op mijn artikelen?
U heeft het recht om binnen 7 dagen zonder reden van opgaaf uw artikelen te retourneren, mits deze verkeren in nieuwstaat (geen schade en ongeopende verpakking), zie FAQ nummer 5.
De aansprakelijkheid met betrekking tot transportschade en niet aankomen van artikelen is afhankelijk van de door u gekozen verzendoptie, zie FAQ nummer 4.
Verder heeft u recht op een redelijke termijn voor garantie, welke verschillend is per artikel.

9. Is mijn persoonlijke informatie hier veilig?
Uw persoonlijke informatie wordt niet verkocht of doorgespeeld aan derden.
Uw gegevens worden veilig opgeslagen in een niet-publiek toegankelijke database.
Zie voor meer informatie ook onze Pivacy Policy.

10. Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil deze wijzigen. Kan dat?
Ons ordersysteem verwerkt bestellingen semi-automatisch, het is mogelijk om uw bestelling te wijzigen (stuur dan een email met de wijziging naar klantenservice@minigadgets.nl.
U kunt ook opnieuw een bestelling plaatsen met de wijzigingen die u wilt en dan aan geven bij de klantenservice dat u de voorgaande bestelling wilt laten verwijderen (vermeld hierbij het bestelnummer die in de factuur staat).

Ik heb een vraag die niet hier in deze F.A.Q. wordt behandeld.
U kunt dan onze klantenservice (klantenservice@minigadgets.nl) raadplegen.